вторник, 27 ноември 2012 г.

Един век...

Posted on 11:38 by Стоян Стойчев Вълчев

 Скучна ноемврийска вечер. Навън е студено и мъгливо, а аз стоя пред компютъра и умирам от скука. Поглеждам телевизора – върви някакъв мач от скучен, по-скучен. Съвсем няма какво да се прави.
Изгледал съм всички по-интересни филми, до които имам достъп, и сега ми остава да чакам да ми се доспи.
Чудя се какво ли са правили хората преди 100 години, за да не умрат от скука? Ако на прадядо ми – Стойо някой бе казал, че след 100 години един негов потомък ще има устройство с едно копче, което само като го погали, му дава възможност да общува с целия свят. Той вероятно би си помислил, че става въпрос за лампата на Аладин.
Ако той знаеше, че с натискането на един бутон на стената мога да сложа край на нощта и да правя ден в своята стая, без дори да помислям за газови лампи и свещи – вероятно би бил удивен. Само ако знаеше, че разполагам с устройство, което прилича на черно огледало, но изведнъж се превръща в прозорец към света и научавам всичко за това, което се случва в момента в държавата и света и то без да ми е необходим глашатай.
За компютъра въобще няма да отварям дума. Това е съвременният свят – хапвам пиле с 60% вода с гарнитура от китайски ориз и гръцки гъби. Пия американска Кола, а за десерт имам еквадорски банани и бразилски портокали. После пък ще си направя един зелен чай от Шри Ланка и ще похапна швейцарски шоколад.
Ето това ние приемаме за нормално. Хич даже не му обръщаме внимание.
А ако питаме човек, който през 1912 година се е стягал за фронта, какво мисли за нашия начин на живот. Е, едва ли ще ни повярва до къде сме я докарали. А вие замисляли ли сте се къде сме в момента? А замисляли ли сте се къде ще бъдат хората след още 100 години?

No Response to "Един век..."

Leave A Reply